به نام خدا
روز 25 بهمن 1398 دانشگاه علامه بر اساس طرح تبادل دانشجو من را به عنوان دانشجوی شاگرد اول و مسلط به زبان انگلیسی برای مطالعه یک ترم تحصیلی در دانشگاه ساپینزا ایتالیا معرفی کرد و توانستم ویزای اقامت موقته 6 ماهه اروپا را دریافت کنم.
روز 6 مهر 1399ساعت 2 بعدازظهر به وقت ایتالیا با پرواز ترنسفر امارات وارد فرودگاه فیومیچینو رم شدم. از انجا با قطار به ایستگاه مرکزی تیبورتینا رفتم و با اتوبوس به محل اقامتی که از قبل رزرو کرده بودم رسیدم. هوا بارانی بود. به خانه ای که از قبل رزرو کرده بودم رفتم.
به دلیل همه گیری کووید ۱۹، تمامی کلاسها به صورت آنلاین و روی اپلیکیشن زوم برگزار می شدند. اطلاعات زیادی درباره بزرگان برنامه درسی ایتالیا کسب کردم. تمامی امتحانات به صورت کتبی و شفاهی برگزار می شوند تا اساتید از میزان یادگیری دانشجویان اطمینان کسب کنند. هر درس را می توان تا 6 بار امتحان داد تا دانشجو رضایت خاطر داشته باشد. رشته مطالعات برنامه درسی مبتنی بر آثار دیویی هستند و حتی برخی اساتید نام پاینار و نومفهوم گرایی را نشنیده اند. دانشجویان فعال هستند و کلاس به صورت مشارکتی و ارائه استاد و انشجو در قابل پاور پوینت برگزار می شود. بعد از کلاس در فروم به پرسش و پاسخ می پردازند.
مدتی را که در رم بودم این شهر را دیدم و تجربه فوق العاده ای بود. انگار در یک موزه بزرگ و رایگان قدم می زنیم. از نظر سرسبزی و آثار باستانی شهر بسیار زیبا و حیرت انگیزی است. سپس یک خط سفر برای خودم کشیدم و سفر اروپایی ام را شروع کردم. رم، پاریس، میلان، زوریخ، مونیخ، برلین، پراگ، وین، ونیز، رم. سفری بینظیر و کلی تجربه زیسته!
کتاب الگوی برنامه درسی تربیت فناورانه
طراحی دوره های اموزشی در مدرسه عالی کسب و کار ماهان
تز برنامه درسی تلفیقی تربیت فناورانه در اموزش های فنی و حرفه ای ایران
گزارش سفر آموزشی تفریحی به اروپا در قالب طرح تبادل دانشجو
بازسازی گرایی اجتماعی در برنامه درسی
نقد نظریه رایج برنامه درسی پنهان: ضرورت چرخش پارادیمی
برنامه درسی و اشتغال پذیری ارائه شده در اولین همایش ملی برنامه درسی و اشتغال پذیری
برگزار ,صورت ,ایتالیا ,دانشجو ,برنامه درسی ,کرده بودم ,رزرو کرده ,تبادل دانشجو